Conform articolului 5, aliniatul 2 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a publica şi actualiza anual un buletin informativ care să cuprindă informaţii de interes public.
- ACTELE NORMATIVE CARE REGLEMENTEAZĂ ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA INSTITUŢIEI PUBLICE
- STRUCTURA ORGANIZATORICĂ, ATRIBUŢIILE DEPARTAMENTELOR, PROGRAMUL DE FUNCŢIONARE, PROGRAMUL DE AUDIENŢE AL AUTORITĂŢII SAU INSTITUŢIEI PUBLICE
Administraţia publică în oraşul Lipova este organizată şi funcţionează în temeiul principiilor descentralizării, autonomiei locale, desconcentrării serviciilor publice, eligibilităţii autorităţilor administraţiei publice locale, legalităţii şi al consultării cetăţenilor în soluţionarea problemelor locale de interes deosebit.
A. Structura organizatorică
B. Atribuţiile departamentelor autorității sau instituției publice
Regulamentul de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Primarului Orașului Lipova
HOTĂRÂRE privind modificarea Regulamentului de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al Primarului orașului Lipova și a serviciilor publice de interes local și aparatului permanent al Consiliului local Lipova
HOTĂRÂRE pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Local al Orașului Lipova
C. Programul de funcţionare :
PROGRAM CU PUBLICUL – PRIMĂRIA ORAŞULUI LIPOVA
D.Programul de audienţe
- Programul de Audienţe - Primăria Oraşului Lipova
Program audienţe Primar
-Florin Fabius PERA-
|
Marţi , între orele 10:00 - 12:00
|
Program audienţe Viceprimar
-Ioan LĂPĂDAT-
|
Miercuri, între orele 09:00 - 12:00
|
Înscrierile în audienţă se fac după următorul procedeu :
- Orar: Luni, între orele 8.00 -16.30 la Biroul de Relaţii cu publicul din cadrul instituţiei (REGISTRATURĂ)
- Telefon : 0257/561133
- Persoana de contact: PETCU DORINA - referent
- Actele necesare pentru înscriere sunt:
- buletin identitate;
- acte doveditoare cu privire la obiectul audienţei (după caz);
- acte doveditoare cu privire la demersurile făcute anterior (după caz).
- Înscrierile în audiență se fac pentru săptămâna în curs.
3. NUMELE ŞI PRENUMELE PERSOANELOR DIN CONDUCEREA AUTORITĂŢII SAU A INSTITUŢIEI PUBLICE ŞI ALE FUNCŢIONARULUI RESPONSABIL CU DIFUZAREA INFORMAŢIILOR PUBLICE
- PRIMAR : Florin Fabius PERA
- VICEPRIMAR: Ioan LĂPĂDAT
- SECRETAR: Corina Cătălina POP
- Persoana responsabilă cu difuzarea informaţiilor de interes public: PETCU DORINA – referent
4.COORDONATELE DE CONTACT ALE AUTORITĂŢII SAU INSTITUŢIEI PUBLICE, RESPCTIV: DENUMIREA, SEDIUL, NUMERELE DE TELEFON, FAX, ADRESA DE E-MAIL ŞI ADRESA PAGINII DE INTERNET
- Denumirea: Primăria Oraş Lipova,
- Adresa: str. Nicolae Bălcescu, nr.26, Lipova, Jud. Arad, România, 315400
- Telefon: 0257-561133
- Fax: 0257-563067
- E-mail: contact@primarialipova.ro
WEB: www.primarialipova.ro
5. SURSELE FINANCIARE, BUGETUL ŞI BILANŢUL CONTABIL
A. Sursele financiare – se afişează trimestrial, la sediul instituţiei şi pe pagina web www.primarialipova.ro
Cont execuție venituri
Instituții publice finanțate- SecțIunea funcționare venituri
Instituții publice finanțate - Venituri
Secțiunea dezvoltare -Venituri
Secțiunea funcționare -Venituri
B. Bilanţul contabil (Darea de seamă) - se afişează trimestrial, la sediul instituţiei şi pe pagina web www.primarialipova.ro
C. Bugetul general consolidat anual al UAT Lipova - se afişează bugetul inițial și toate rectificările de buget, la sediul instituţiei şi pe pagina web www.primarialipova.ro
6. PROGRAMELE ŞI STRATEGIILE PROPRII
A. STRATEGIA DE DEZVOLTARE A ORAŞULUI LIPOVA, 2014 – 2020, actualizată
B. PORTOFOLIU DE PROIECTE -ACTUALIZAT PENTRU ANUL 2022
7. LISTA CUPRINZÂND DOCUMENTELE DE INTERES PUBLIC, stabilite la nivelul instituției publice – Primăria Oraș Lipova
8. LISTA CUPRINZÂND CATEGORIILE DE DOCUMENTE PRODUSE ŞI/SAU GESTIONATE, POTRIVIT LEGII
9. MODALITĂŢILE DE CONTESTARE A DECIZIEI AUTORITĂŢII SAU A INSTITUŢIEI PUBLICE ÎN SITUAŢIA ÎN CARE PERSOANA SE CONSIDERĂ VĂTĂMATĂ ÎN PRIVINŢA DREPTULUI DE ACCES LA INFORMAŢIILE DE INTERES PUBLIC SOLICITATE
În cazul în care o persoană consideră că dreptul său privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 32-34 din H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public.
Modele de reclamaţii administrative se găsesc la anexele 2 a) şi 2 b) ale Normelor metodologice și pot fi descărcate de pe pagina web a Primăriei Orașului Lipova, din anexele prezentului document.
De asemenea, în cazul în care solicitantul se consideră vătămat în drepturile sale prevăzute de lege, poate depune plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituţiei sau autorităţii publice, aşa cum prevede art. 22 alin. (1) din Legea nr, 544/2001, cu modificările şi completările uterioare, şi art. 36 din H.G. nr. 123/2002.
Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate sunt prevăzute în art. 21 şi 22 din Legea nr. 544/ 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, şi anume:
Art. 21.:
(1) Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
(2) Împotriva refuzului prevăzut la alin. (1) se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.
(3) Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.
Art. 22.:
1) În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei raza teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
(2) Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să furnizeze informaţiile de interes public solicitate şi să plătească daune morale şi/sau patrimoniale.
(3) Hotărârea tribunalului este supusă recursului.
(4) Decizia Curţii de apel este definitivă şi irevocabilă.
(5) Atât plângerea, cât şi apelul se judecă în instanţă în procedura de urgenţă şi sunt scutite de taxa de timbru.
Solicitarea informațiilor de interes public, altele decât cele prevăzute să fie comunicate din oficiu, va fi adresată instituției sau autorității publice, în condițiile art. 6 din Legea nr. 544/2001.
ANEXE – MODELE FORMULARE SPECIFICE RECLAMAȚII ADMINISTRATIVE :
FORMULAR RECLAMAȚIE ADMINISTRATIVĂ (întârziere răspuns)
FORMULAR RECLAMAȚIE ADMINISTRATIVĂ (răspuns negativ)