- COMUNICAT ÎN ATENTIA CETATENILOR - SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENTA A PERSOANELOR LIPOVA
- COMUNICAT ÎN ATENŢIA CETĂŢENILOR -
SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR LIPOVA
Serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor eliberează o nouă carte de identitate în următoarele cazuri:
a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii;
c) în cazul schimbării domiciliului;
d) în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
e) în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
f) în cazul deteriorării actului de identitate;
g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
h) când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
i) în cazul schimbării sexului;
j) în cazul anulării;
k) pentru preschimbarea buletinelor de identitate.
În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prezentate anterior, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate, prezentând documentele prevăzute de legislaţia în vigoare.
Cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate, prezentând documentele prevăzute de legislaţie.
Cartea de identitate provizorie se eliberează în următoarele cazuri:
a) când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate;
b) în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.
Pentru cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate se stabileşte de serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor şi nu poate fi mai mic de 30 de zile sau mai mare de un an.
Pentru eliberarea unui nou act de identitate, solicitantul va prezenta următoarele documente:
a) Cererea pentru eliberarea actului de identitate, potrivit modelului prevăzut de legislaţia în vigoare;
b) actul de identitate,
c) certificatul de naştere, original şi copie;
d) certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;
e) hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;
f) certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
g) certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie, în situaţia schimbării domiciliului;
h) documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
i) chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;
j) documentul cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru.
Dacă solicitantul face dovada adresei de domiciliu cu declaraţia scrisă de primire în spaţiu a găzduitorului, sau, după caz, a reprezentantului său legal, acestea se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezenţa personalului serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.
În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezenţa poliţistului de la postul de poliţie, pentru mediul rural.
Declaraţia găzduitorului se prezintă de solicitant odată cu depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbării domiciliului.
Cererea pentru eliberarea actului de identitate, împreună cu documentele enumerate anterior, se depune la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor pe a cărui rază teritorială de competenţă îşi stabileşte domiciliul solicitantul.
SPCLEP Lipova preia cereri şi eliberează acte de identitate cetăţenilor domiciliaţi în oraşul Lipova şi comunelor arondate acestui serviciu, după cum urmează: com. Bata, com. Bîrzava, com. Conop, com. Ususău, com. Ghioroc, com. Păuliş, com. Zăbrani, com. Şiştarovăţ.
Sediul serviciului se află în oraşul Lipova, str. Nicolae Bălcescu, nr.26, la parterul Primăriei oraşului Lipova.