PRIMARIA LIPOVA

  • Slide 1
  • Slide 4
  • Slide 3
  • Slide 2
  • Slide 5
  • Slide 6
  1. FaceBook
  2. Google Plus
  3. Twitter
  4. Pinterest

PRIMĂRIA LIPOVA

Adresa: Str. N. Balcescu, nr. 26
Lipova, Jud. Arad, Romania
Nr.Tel: 0257-561.133
Nr.Fax: 0257-563.067
Adresa E-mail:
contact@primarialipova.ro
Adresa Website:
www.primarialipova.ro


DETALII » ŞTIRI LOCALE ŞI ANUNȚURI PUBLICE Vezi si altele

Clubul Copiilor Lipova – An școlar 2018-2019 Scurtă descriere

Vineri, 12 Octombrie, 2018    /    41 accesari


Clubul Copiilor Lipova îşi desfăşoară activităţile, în anul şcolar 2018--2019, in incinta Centrului Recreativ Orăşenesc Lipova, care găzduieşte, cele 5 cercuri din cadrul clubului:

  1. Cercul de Pictură şi Desen,
  2. Cercul “Atelierul Fanteziei”,
  3. Cercul de Cultură şi Civilizaţie Engleză,
  4. Cercul de Gimnastică Aerobică şi Judo
  5. Cercul de muzica vocala si instrumental.

Pentru diversificarea activităților și la solicitarea părinților în cadrul Clubului mai funcționează și Cercul de dans sportiv.

 

Adresă şi date de contact Clubul Copiilor Lipova (Centrul Recreativ Orăşenesc Lipova:

  • Str. BUGARIU, nr.10 – la etaj și parter
  • Director: Tusa Zoltan
  • Coordonatori cercuri:
  • Cercul Pictura desen – profesor Tusa Zoltan
  • Cercul Atelierul Fanteziei – profesor Iordache Camelia
  • Cercul Cultură și Civilizație Engleză – profesor Constantin Florina
  • Cercul Gimnastică Aerobică/ Judo – profesor Papp Iosif
  • Cercul Muzică Instrumentală – profesor Drăgoi Codrin
  • Cercul de Dans Sportiv – instructori Gosalo Anastasia și

                                                            Necșa Olivia

 

 

Oferta educaţională a Cercurilor din cadrul Clubului Copiilor Lipova pentru anul şcolar 2018 – 2019

 

  1.  Cercul de Pictură, Desen

Cercul de pictură-desen are ca scop aprofundarea disciplinei de educaţie plastică şi promovarea tinerelor talente, oferind câmp deschis manifestării spiritului de iniţiativă, valorificând potenţialul intelectual, creativitatea şi aptitudinile artistice de care dispun copiii.

Un rol important în formarea judecăţii de valoare faţă de esteticul din artă şi din ambient, îl au vizitele la muzee şi galerii de artă, participările la vernisaje, precum şi schimburile de idei din ateliere şi din taberele de creaţie, despre lucrările proprii şi ale colegilor.

Motivarea copiilor se face prin integrarea lor într-un sistem concurenţial, cu participări la concursuri şi expoziţii naţionale şi internaţionale.

Sunt urmărite şi dezvoltate:creativitatea, originalitatea, capacitatea mimetică şi capacitatea de sinteza a fiecărui individ în parte în ideea dezvoltării personlităţii artistice.

 

                                                                                    Profesor Tusa Zoltan

 

  1. Cercul “ Atelierul Fanteziei”

Cercul Atelierul Fanteziei are ca scop principal în desfășurarea activităților dezvoltarea percepției artistice, aprecierea artistică, orientată spre receptarea culturii vizuale actuale. Activitățile desfășurate promovează cultivarea sensibilității și creativității, formează și dezvoltă judecăți de valoare față de esteticul din artă și ambient.

Formarea competențelor, a aptitudinilor artistice în fapt, presupune o experimentare concretă a fenomenului artistic dublată de posibilitatea exprimării individuale și întărită de componenta cognitivă.

Prin participarea la concursurile și expozițiile de artă vizuală pentru copii, aceștia creează opere ce pot fiadmirate și descifrate într-un cadru ambiental conceput ale pune în valoare.

În societatea actuală noi nu avem nevoie doar de executanți buni ci și de viitoare personalități capabile să se exprime, să găndească creativ și original.

La activitățile cercului „Atelierul Fanteziei” pot participa copii și elevi cu vârsta cuprinsă între 4 și 19 ani, activități care au caracter educativ și distrctiv în egală măsură, prin dezvoltarea și stimularea aptitudinilor creative.

 

Profesor  Camelia Iordache

 

 

 

  1. Cercul de “Cultură şi Civilizaţie Engleză”

 Cunoașterea limbii engleze este necesară pentru angajarea în anumite domenii, profesii sau ocupații. Rezultatul acestei necesități este că peste un miliard de oameni din întreaga lume vorbesc engleza măcar la un nivel de bază. Engleza este de asemenea una din cele șase limbi oficiale ale Națiunilor Unite.

CERCUL DE CULTURàŞI CIVILIZAŢIE ENGLEZàiţi oferă joc, cântec, mişcare, voie bunã pentru a dezvolta o atitudine creativ -  educativă şi distractivã faţă de învăţarea limbii engleze. Sunteţi încurajaţi sã vã exprimaţi şi sã găndiţi  liber, sã comunicaţi zâmbind. Vã veţi îmbogãţi noţiunile de pronunţie, gramaticã si veţi afla mai multe despre tradiţiile şi modul de viaţã din Regatul Unit al Marii Britanii.

Cursurile se grupează pe nivelele lingvistice: începători, intermediari şi avansaţi adresându-se tuturor categoriilor de vârstă ale copiilor. Oferta cursului este generoasă: preşcolarii de 4-5 ani şi elevii de 6-8 ani învaţă limba engleză prin imagini şi jocuri, elevii mai mari îşi îmbogăţesc vocabularul şi structurile lingvistice de bază.

Atmosfera este relaxată, elevilor li se dezvoltă spiritul de observaţie şi de competiţie. Creativitatea şi originalitatea sunt apreciate, de asemenea sistemul de lucru este în perechi sau grupuri restrânse.

“Learn to play – play to learn! “, sau altfel spus haideţi să învãţăm într-un mod plãcut  limba lui Shakespeare! 

 

                                                                    Profesor Constantin Florina

 

 

  1.   Cercul de Gimnastică aerobică şi Judo:

GIMNASTICĂ AEROBICĂ:

La vârstele  5 şi 6 ani se învaţă elementele de bază ale gimnasticii (rostogoliri, podul de jos şi de sus, variante de sfori, elemente acrobatice), variante de mers şi de sărituri, jocuri dinamice în scopul orientării în spaţiu a copilului, exerciţii specifice pentru dezvoltarea ritmului muzical.

De la clasa 0, I şi a II-a se trece la paşii de bază ai gimnasticii aerobice, elemente de bază cu dificultate la nivelul vârstei, combinaţii de paşi şi combinaţii de elemente, toate cuprinse într-un exerciţiu executat pe fond muzical. Paralel se execută şi elemente acrobatice dinamice şi statice, sărituri la trambulină, exerciţii aplicativ-utilitare, exerciţii pentru dezvoltarea fizică generală.

Pentru aceste grupe vor fi organizate diferite spectacole şi lecţii deschise la care părinţii participă cu plăcere.

La clasele mai mari toate aceste noţiuni învaţate vor fi consolidate, iar cu grupa de performanţă se trece la perfecţionarea celor învăţate.

Grupa de performanţă va fi formată din copii care au calităţi deosebite pentru a practica acest sport, iar selecţia va fi făcută după criterii bine stabilite de către profesorul coordonator al cercului.

Aceasta grupă de performanţă reprezintă Clubul  Copiilor  Lipova la concursuri judeţene si interjudeţene.  Cu elevii claselor IX-XII se vor ţine ore de gimnastică aerobică de întreţinere, care prevede antrenamente de tonifiere şi remodelare a întregului corp, dezvoltarea eficientă a musculaturii, creşterea mobilităţii articulaţiilor şi îmbunătăţirea posturii corpului.

 

JUDO

Judo, unul dintre cele mai disciplinate sporturi din lume, ajută la dezvoltarea fizică şi mentală, echilibrul, coordonarea, autodisciplina şi autocontrolul, acestea fiind câteva dintre calităţile unui judoka.

Se spune ca un judoka trebuie să aibă calităţile tuturor sportivilor: picioare de sprinter, stabilitatea şi promptitudinea unui scrimer, privirea cuprinzătoare a jucătorului de tenis, supleţea gimnastului, inteligenţa jucătorului de şah. Aceste calităţi se pot împlini numai printr-o muncă asiduă, printr-un antrenament complex.

Datorită particularităţiilor sale de abordare (exersare auto-dirijată, lucrul cu partener, autodozarea efortului, etc.), judo poate fi practicat, la orice vârstă, de către bărbaţi şi femei deopotrivă. Prin certele sale valenţe educative, judo contribuie substanţial la formarea şi dezvoltarea personalităţii practicantului.

Spiritul de fair-play, cinste, respect faţă de adversar, sunt doar câteva din trasăturile de caracter ale unui judoka şi care sunt dublate de calităţile morale şi de voinţă ca: spirit de luptă, curaj, calm, încredere în forţele proprii – toate acestea întregesc armonios personalitatea sa.

Tehnicile judo exersate pe tatami sunt întrebuinţate de copii în cadrul diverselor demonstraţii sportive, dar şi în cadrul competiţiilor de specialitate.

                                                                               Profesor Papp Iosif

 

  1. Cercul de Muzică, vocal - instrumentală:

          Cercul de Muzica vocal-instrumentală oferă copiilor cu vârste cuprinse între 6-18 ani posibilitatea de a învăța să studieze și să cânte la diferite instrumente muzicale.

Acestea sunt :

  •  chitară (acustică, clasică, electrică),  chitară bass, pian, tobe și voce.          

            Cursurile în cadrul Cercului se desfășoară într-un cadru organizat cât mai plăcut și relaxant. Copiii cursanți, datorită efortului depus prin muncă și nu în ultimul rând prin perseverența lor, ajung  astfel să cunoască și să stăpânească instrumentele muzicale alese. Dobandind experienta prin participarea la diferite programe artistice, spectacole, ei pot ajunge să cunoască sentimentul: -“ ce înseamnă sa fii un artist ?”

          Pianul se studiază de la vârsta de 6 ani. Învaîțând de mici să cânte, copiii au posibilitatea de a-și dezvolta  creativitatea, devenind mai coerenți în modul de gândire, dovedind o capacitate de  concentrare mai mare. În cadrul cercului se studiază partituri din repertoriul clasic, dar și partituri din muzica zilelor noastre.

          Studiul chitarei are ca scop cunoașterea și învățarea instrumentului, pentru a putea acompania cântece atât individual, cât și pentru a putea cânta cu formația din repertoriul național, internațional.

          Repartizarea elevilor pe grupe se face în funcție de vârsta lor și de nivelul de pregătire inițială (începători,  avansați și de performanță).

          Cei mai talentați și mai buni copii dintre cei înscriși la Cerc, vor putea participa la concursuri, festivaluri și la spectacolele și evenimentele cultural – artistice  organizate de Clubul Copiilor Lipova sau în colaborare cu alte instituții locale.

 

                                                                       Profesor Drăgoi Codrin


http://ec.europa.eu/solvit/index_ro.htm
https://sgg.gov.ro/new/guvernare-transparenta-deschisa-si-participativa-standardizare-armonizare-dialog-imbunatatit-cod-sipoca-35/