PRIMARIA LIPOVA

  • Slide 1
  • Slide 4
  • Slide 3
  • Slide 2
  • Slide 5
  • Slide 6
  1. FaceBook
  2. Google Plus
  3. Twitter
  4. Pinterest

PRIMĂRIA LIPOVA

Adresa: Str. N. Balcescu, nr. 26
Lipova, Jud. Arad, Romania
Nr.Tel: 0257-561.133
Nr.Fax: 0257-563.067
Adresa E-mail:
contact@primarialipova.ro
Adresa Website:
www.primarialipova.ro


DETALII » ŞTIRI LOCALE ŞI ANUNȚURI PUBLICE Vezi si altele

Antreprenoriatul primește un nou impuls în regiunea Vest

Miercuri, 07 Februarie, 2018    /    34 accesari


„Antreprenor de viitor“ – un proiect european, susținut de antreprenori cu experiență internațională, deschide noi perspective inițiativei private. Ajutor de stat pentru 90 de noi întreprinderi în regiunea Vest. 180 de noi locuri de muncă.

 

Societatea de consultanță austromed holding srl, lider al parteneriatului transnațional din care mai fac parte bit education & consulting Romania srl și expertul internațional bit management Beratung GmbH, companie de invățământ și consultanță din Republica Austria, a lansat miercuri, 31 ianuarie, proiectul „Antreprenor de viitor“. Lansarea proiectului a avut loc în sala Ferdinand a primăriei municipiului Arad, în prezența viceprimarului municipiului, domnul Bognar Levente, care a ținut discursul inaugural, și a mai multor reprezentanți ai autorităților locale din regiunea Vest. Proiectul a fost prezentat de Gheorghe Enescu, consultant licențiat din Republica Austria, asociat al austromed holding srl, coordonator al activităților de mentorat.

Proiectul „Antreprenor de Viitor“, în valoare de 20,2 milioane de lei, se desfășoara în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020 și este cofinanțat din Fondul Social European și de către parteneriatul româno-austriac.

Prin formare antreprenorială, transfer de know-how și sesiuni de consultanță susținute de experți internaționali, proiectul deschide grupului țintă din regiunea Vest perspectiva să își valorifice spiritul de inițiativă pentru a întemeia o afacere cu ajutor de stat. Ajutorul de stat este între 31.500 și 40.000 Euro pentru fiecare întreprindere nou înființată. Întreprinderile vor fi cu profil non-agricol și trebuie înființate în zona urbană. Nu numai antreprenorii se vor bucura de avantajele propriei afaceri: proiectul prevede ca întreprinderile să creeze noi locuri de muncă pentru 180 de persoane, salariile acestora urmând să fie achitate tot din ajutorul de stat.

După înființare întreprinderile nu vor fi lăsate în bătaia vântului, ci vor fi susținute continuu, până la terminarea proiectului, prin consultanță gratuită asigurată de experți internaționali. Experții proiectului, ei înșiși antreprenori de succes în spațiul occidental, veniți din zona practicii antreprenoriale, vor urmări îndeaproape activitatea noilor întreprinderi pentru a descoperi din vreme cu ce probleme se confruntă. Firmele care vor întâmpina dificultăți, lucru normal la început de drum, vor primi tot sprijinul necesar pentru a reveni pe linia de plutire și a-și continua activitatea cu succes. Firmele cu potențial de extindere vor beneficia de consultanță financiară europeana, astfel încât, în primii ani de funcționare, să acceseze și alte fonduri nerambursabile.

Proiectul are o durată de trei ani, urmând să se încheie în ianuarie 2021. În primul an de implementare, 350 persoane din grupul țintă vor lua parte la un curs de formare a compețentelor antreprenoriale în cadrul căruia vor fi instruite să elaboreze un plan de afaceri, să înființeze și să o conducă o întreprindere. Absolvenții cursului vor primi diploma „Permis de conducere a întreprinderii” și dreptul de a participa la concursul planurilor de afaceri. Participanții cu cele mai bune 100 de planuri de afaceri vor continua proiectul și vor efectua stagii de practică în companii de succes din regiune, pentru a înțelege cum funcționează o întreprindere în mediul real de afaceri.

În a doua etapă a proiectului, care durează 18 luni, cei rămași în cursă vor înființa întreprinderile și, beneficiind de asistența experților proiectului, vor întocmi documentația pentru obținerea ajutorului de stat. Echipa proiectului va fi alături de noile întreprinderi, ajutându-le să pună în aplicare planul de afaceri, să cheltuiasca corespunzător banii din ajutorul de stat și să treacă cu bine greutățile inerente ale fazei de început, până se vor pune pe picioare și pot funcționa de la sine.

În ultima etapă, care va dura 6 luni, experții proiectului vor supraveghea cu atenție tinerile întreprinderi, le vor acorda consultanță ajutându-le să se consolideze, să se dezvolte și să devina mai puternice.

Ideea proiectului „Antreprenor de viitor” nu s-a născut din laboratoare sterile, ci pornind de la realitățile reginuii Vest. 40% din populația angajabilă a regiunii își petrec mare parte a timpului în afara circuitului social-productiv, riscând, dacă situația persistă, atrofierea abilităților profesionale și excluziunea socială. Nici cei care se bucură de o slujbă rezonabilă nu câştigă suficient pentru a-și acoperi nevoile firești,  fapt relevat și de indexul pe cap de locuitor al puterii standard de cumpărare. Conform EUROSTAT, acest index este în România 55% din media UE, spre deosebire de vechile țări membre ale UE care ating cote de peste 120%. Situația nu mai poate fi soluționată prin sistemul convențional de recrutare și angajare, pentru că cererea şi oferta de forță de muncă nu converg, nici profesional, nici financiar, nici cultural. Părțile se învinuiesc reciproc, atât angajatorii, cât și cei în căutare de slujbe lăsând impresia unui dialog al surzilor. Această situație de pat constrânge la soluția mai puțin convențională: autoocuparea, altfel spus, antreprenoriatul. Antreprenoriatul se profilează, astfel, ca una din puținele alternative promițătoare la clasicul loc de muncă.

„Și în regiunea Vest există, fără îndoială, persoane creative, cu spirit de inițiativă, care - susținute financiar și ajutate de profesioniști –  ar fi dispuse să își ia soarta în mâini și să demareze o afacere. Proiectul își propune să identifice aceste persoane, să le motiveze, să le educe și să le susțină pentru a deveni apte să se lanseze într-o afacere generatoare de bunăstare. Dacă își alege bine ideea de afaceri, pornind de la ce știe mai bine și îi place mai mult să facă, proaspătul întreprinzător va veni cu plăcere în firmă, nu va recepta munca ca pe o povară, ci ca pe un hobby”, a conchis domnul Enescu.

Proiectul își propune, pe lângă indicatori, să restabileasca reputația antreprenoriatului, șifonată de așa-ziși afaceriști care abuzeaza de mijloace speculative, la limita moralității și legii. Antreprenorii vor fi educați să demonstreze că, prin modul lor de a acționa, întreprinderile de care răspund nu sunt simple mașini de speculă și făcut bani, că își asumă anumite valori și răspunderi sociale, că nu sunt nici deasupra, nici în afara societății și comunității în care activează, ci membru al acestora, motiv pentru care trebuie să le respecte. În acest sens, proiectul va acorda prioritate planurilor de afaceri care oferă soluții de integrare socială a întreprinderii.

Conferința de lansare s-a încheiat cu intrebări din partea publicului la care au răspuns domnul Enescu și coordonatorul grupului țintă, domnul Sorin Matei.

La proiect se pot înscrie cel puțin 500 de persoane cu domiciliul în regiunea Vest, cu vârste între 24-65 ani împliniți. Cel puțin 460 din cei înscrisi trebuie să fie șomeri sau persoane inactive, cel mult 40 pot fi angajați sau persoane care desfăsoara activități independente. Cel puțin 50% din fiecare categorie de participanți trebuie să fie femei.