PRIMARIA LIPOVA

  • Slide 1
  • Slide 4
  • Slide 3
  • Slide 2
  • Slide 5
  • Slide 6
  1. FaceBook
  2. Google Plus
  3. Twitter
  4. Pinterest

PRIMĂRIA LIPOVA

Adresa: Str. N. Balcescu, nr. 26
Lipova, Jud. Arad, Romania
Nr.Tel: 0257-561.133
Nr.Fax: 0257-563.067
Adresa E-mail:
contact@primarialipova.ro
Adresa Website:
www.primarialipova.ro


DETALII » ŞTIRI LOCALE ŞI ANUNȚURI PUBLICE Vezi si altele

Reabilitarea celor 14 strazi din orasul Lipova, unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura de dupa Revolutie

Vineri, 18 Martie, 2016    /    682 accesari


Reabilitarea celor 14 strazi din orasul Lipova, unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructura de dupa Revolutie

Proiectul de reabilitare a celor 14 strazi din orasul Lipova s-a încheiat cu succes. În 15 februarie 2016, s-a semnat receptia lucrarilor, iar rezultatele se pot vedea cu ochiul liber în tot orasul: un centru modern, cu pavaj, cu trotuare reabilitate, cu parcari, numeroase strazi asfaltate, canalizare, trotuare etc. Este cel mai mare proiect de infrastructura din Lipova de dupa 1990, cu exceptia noului pod peste Mures, realizat de Ministerul Transporturilor.
În spatele a ceea ce astazi se poate vedea cu ochiul liber în Lipova, au stat însa patru ani de munca titanica, de procese, drumuri la Bucuresti, contestatii, nervi si multe nopti nedormite.
Ne aducem cu totii aminte ca acest proiect a fost demarat înaintea campaniei electorale din 2012, când firma Office Construct Timisoara a câstigat licitatia pentru reabilitarea celor 14 strazi. Înainte de alegeri, cu siguranta ne amintim, au început lucrari în forta pe mai multe strazi, inclusiv în zona bazarului turcesc, lucrari care s-au oprit brusc, dupa alegerile locale din 2012.
A urmat un adevarat calvar pentru noua administratie, care a încercat sa continue proiectul început, dar acest lucru nu a fost posibil. Firma din Timisoara ar fi trebuit sa termine de asfaltat cele 14 strazi la începutul lunii august 2013, dar a realizat doar 20 la suta din lucrare, motiv pentru care Primaria Lipova a încercat rezilierea contractului. Dar nici acest lucru nu a fost posibil, astfel ca s-a ajuns în instanta. A mai trecut un an de procese, iar în cele din urma contractul a fost reziliat.
Primaria Lipova a semnat în 2014 un nou contract de finantare cu Ministerul Dezvoltarii, în valoare de 25 de milioane de ei (din care partea de lucrari este de 21 de milioane de lei). Practic, s-a luat totul de la zero. A urmat o noua licitatie, care s-a lasat cu contestatii, pentru ca cineva nu dorea ca în Lipova sa se reabiliteze aceste strazi, iar actuala administratie sa aiba rezultate. În cele din urma, s-a reluat si acea licitatie, care s-a încheiat cu succes abia în noiembrie 2014, prin declararea ca si câstigator a asocierii celor trei firme. În 7 noiembrie 2014, la Primaria Lipova s-a semnat contractul cu asocierea de firme SC Constructii SA Sibiu, SC Sinecon SA si SC Geiger Transilvania.
Lucrarile au început efectiv în luna ianuarie 2015 si, desi unii prevesteau ca se va pierde acest proiect, iar cârcotasii rau voitori alimentau saptamâna de saptamâna gura lumii cu tot felul de zvonuri, la sfârsitul anului trecut lucrarile au fost duse la bun sfârsit. Iar în februarie 2016 s-a semnat receptia lucrarilor. Aceasta ar fi pe scurt istoria unui proiect foarte important pentru orasul Lipova, realizat în perioada 2012-2016, cu mari eforturi si în ciuda tuturor piedicilor întâmpinate de actuala administratie. Si nu au fost putine. „Doresc înca o data sa multumesc cetatenilor din Lipova, care au fost alaturi de noi si ne-au înteles pe tot parcursul acestui proiect. Stiu ca au fost nemultumiri, mai ales în primii doi ani de la preluarea mandatului, când oamenii au vazut ca nu se misca nimic. Am dus o lupta foarte grea, am facut zeci de drumuri la Bucuresti. Am trecut prin procese, pentru a rezilia contractul cu constructorul care nu si-a respectat obligatiile, apoi am semnat un nou contract cu Ministerul Dezvoltarii, au venit doua licitatii, cu contestatiile de rigoare, fiindca asa e moda în România, sa se bage mereu bete-n roate atunci când vrei sa faci ceva. Stiu ca s-a creat un disconfort pentru cetateni, am avut cu totii parte de praf, noroi, de strazi impracticabile, nu s-a putut circula în centru pe timpul lucrarilor. De fiecare data însa cetatenii au dat dovada de întelegere, motiv pentru care le multumesc înca o data. Multumesc si consilierilor locali, indiferent de culoarea politica, fiindca au raspuns prezent ori de câte ori a fost nevoie de votul lor pentru acest proiect. De asemenea, ar trebui sa multumim constructorului, care a facut un efort imens sa termine aceasta lucrare în 11 luni, când initial termenul fusese de doi ani. A fost un volum enorm de munca, într-un timp foarte scurt, dar pâna la urma am reusit sa finalizam proiectul, iar Lipova sa aiba o imagine de oras european“, sustine primarul Mircea Jichici.

Garantie de cinci ani. Constructorul suporta toate reparatiile
Asadar, lucrarea a fost realizata, efectiv, într-un singur an, iar efortul din partea constructorului a fost unul enorm. Inerent, la o lucrare de asemenea amploare, vor aparea si probleme, fiind vorba de 14 strazi, de lucrari de canalizare, asfaltare, pavare etc. Cetatenii Lipovei nu trebuie, însa, sa-si faca griji. Orice defectiune va fi remediata de constructor, pe banii lui, fiindca exista o garantie în acest sens. „Am vazut tot felul de discutii legate de mici probleme aparute pe o strada sau alta. Vreau sa cred ca cei care sesizeaza aceste defectiuni sunt oameni de buna credinta, nu au intentia de a scoate în evidenta lcururi negative, din dorinta de a lovi în actuala administratie a oratului. Cetatenii trebuie sa ttie un lucru foarte clar: pentru aceasta lucrare, exista o garantie de cinci ani din parte firmei. Nu va faceti probleme, firma nu va disparea, cum sustin unii, are o vechime de 65 de ani în acest domeniu, deci este una cât se poate de serioasa. Dar, prin absurd, daca ar disparea firma, exista o garantie bancara, exista un cont pus la dispozitie tocmai pentru garantia lucrarii din Lipova.
 Deci, orice probleme veti sesiza, va rugam sa ni le aduceti imediat la cunostinta, sa nu le discutam pe la colturi fiindca si interesul nostru, al celor din Primarie, este ca lucrarea sa fie de cea mai buna calitate. Noi adunam toate aceste reclamatii, iar o data la trei luni, constructorul se va prezenta pentru a le remedia. Pe banii lui, nu ai cetatenilor din Lipova. Astfel ca, va rog sa veniti la primarie si sa sesizati orice neregula legata de acest proiect, pentru a le putea remedia în scurt timp“, spune Mircea Jichici.

Lucrarea s-a facut pe bani europeni
În ultimul an, au existat discutii si cu privire la banii din care s-au reabilitat cele 14 strazi. Multi dintre cetateni s-au întrebat, pe buna dreptate, câti bani au platit pentru aceasta lucrare. Trebuie precizat faptul ca lucrarea, în valoare de peste 21 de milioane de lei, s-a realizat cu fonduri europene, prin Ministerul Dezvoltarii, cofinantarea Primariei Lipova fiind de 2 la suta. Asadar, administratia locala a atras în Lipova peste 21 de milioane de lei din fonduri europene. „Proiectul a fost finantat din fonduri europene, cu sprijinul Ministerului Dezvoltarii. Trebuie spus ca fata de valoarea licitata, administratia locala a facut o economie de peste un milion de lei la finalul lucrarii, ceea ce arata ca am avut grija de banul public, indiferent ca e vorba de banii cetateanului din Lipova sau banii europeni, si ca lucrarile au fost realizate corect, ca sa eliminam orice fel de zvonuri lansate de persoane rau intentionate. Proiectul, când a fost întocmit în 2010-2011, a fost supradimensionat, cantitatile au fost umflate, din motive pe care nu vreau sa le speculez, fiindca nu e treaba mea. Cert e ca la finalul lucrarilor avem o economie de 1,2 milioane de lei. Valoarea proiectului este cea finala, cu economia facuta de noi, valoare confirmata de Ministerul Dezvoltarii si ADR Vest“, sustine primarul Jichici.

Lucrari din banii Primariei
Odata încheiat proiectul, Primaria Lipova face ultimele retusuri la strazi, lucrari care nu au fost prinse în proiect. De exemplu, în zona Vlaicu – Oborului, se realizeaza accesul la locuinte si trotuarele, care n-au fost prevazute în 2010 în proiectul pe fonduri europene, din motive greu de înteles. Aceste lucrari se fac din banii Primariei, asa cum se fac si rigolele de pe strada Iancu Jianu, de asemenea neprinse în proiect.
În centrul orasului, s-au pus semnele de circulatie, cosuri de gunoi, urmând sa fie adusi pomi ornamentali si sa se rezolve problema iluminatului, tot din banii Primariei. „Centrul orasului a fost gândit în proiect ca o zona pietonala, acesta fiind motivul pentru care trotuarele sunt mai largi. Totusi, în urma discutiilor cu cetatenii, am decis împreuna cu colegii din Consiliul local sa deschidem zona centrala si pentru masini. Poate s-a observat ca în ultimele zile, s-au montat indicatoare cu „Oprirea interzisa“, s-au pus în geam avertismente sa se parcheze doar pe o parte. Nu dorim sa amendam pe nimeni, nu e intentia noastra asa ceva, deci oamenii nu au de ce sa-si faca griji. Dorim doar sa ne obisnuim sa parcam pe partea dreapta, pentru a avea un trafic civilizat, sau în parcarile amenajate în zona bazarului. Cred ca zona centrala ofera cetatenilor posibilitatea sa faca o plimbare pâna la banca, la primarie sau la alte institutii, fiindca acum nu mai e praf, noroi sau balti. Cred ca e o placere sa te plimbi în centrul orasului. Tot în zona centrala am montat cosurile de gunoi, pe care sunt convins ca cetatenii le vor folosi, pentru a avea un oras curat, cu care sa ne mândrim. Vom aduce copaci ornamentali, în ghivece, care vor fi amplasati în zona centrala si cautam solutii pentru iluminatul public. Am dorit sa punem becuri cu energie solara, dar din cauza cladirilor s-ar putea ca bateriile sa nu se încarce si ne trezim ca ramânem noaptea fara lumina. O alta problema care va fi rezolvata în scurt timp este curatenia. În urma lucrarilor a ramas mizerie pe strazi. Vom achizitiona o masina pentru spalat si maturat strazi, dar în cazul în care nu se va reusi într-un timp scurt aceasta achizitie, vom face un contract cu o firma specializata, iar în aceasta primavara toate strazile vor fi curatate“, declara Mircea Jichici.

Toate strazile din centru vor fi asfaltate
Proiectul privind modernizarea centrului Lipovei nu se termina aici. Primaria a demarat noi lucrari, din bugetul local, pe strada Emanoil Gojdu si pe Avram Iancu, la capatul strazii Fagetului, pe portiunea pâna la Petru Maior. „Am alocat bani de la buget în acest an, prin Consiliul local, pentru a reabilita si Gojdu, în zona parcului. Sa avem asfaltate si legaturile dintre Brancovici si Nicolae Balcescu si portiunea spre Eftimie Murgu, din fata Ocolului Silvic, astfel încât toata zona sa fie modernizata. Apoi, tot din banii de la bugetul local, realizam legatura dintre Fagetului si Petru Maior. Practic, dorim ca în centrul orasului sa avem toate strazile asfaltate, pentru a ne putea apuca de celelalte zone“, spune Jichici.
Pentru acest an, Primaria Lipova a scos deja la licitatie înca cinci strazi, dintre care una este în Radna, este vorba despre Deta?amentul Pauli?. Pe lânga Emanoil Gojdu si o parte din Avram Iancu, se vor asfalta si strazile General Dragalina si Gheorghe Doja.
În plus, tot cu fonduri de la bugetul local, strada Hasdeu se va moderniza cu pavaj pâna la Enel, vor fi reabilitate si trotuarele, iar restul strazii va fi asfaltata. De asemenea, pentru strada 9 Mai s-a depus un proiect la Ministerul Dezvoltarii, pe PNDL, urmând ca si aceasta sa fie reabilitata.
Daca mai punem la socoteala si cele trei strazi realizate în 2014 cu bani de la bugetul local, Crinilor, Trandafirilor si Ghioceilor, dar si strada Petru Maior reabilitata cu bani de la Ministerul Dezvoltarii, constatam ca în ultimii patru ani la Lipova s-a asfaltat mai mult decât în ceilalti scursi de la Revolutie pâna în prezent. Ceea ce nu e de ici, de colo.

 

Alte imagini:
  • Strada Petru Maior a fost asfaltata
  • Lipova are o cu totul alta imagine, dupa finalizarea proiectului
  • Pe centru s-au montat cosuri de gunoi si indicatoare
  • Pe strada Oborului se fac legaturile spre blocuri si trotuarele
  • PIATA LIBERTATII - EFTIMIE MURGU NOIEMBRIE 2015
  • Strada Emanoil Gojdu a intrat în reabilitare

http://ec.europa.eu/solvit/index_ro.htm
https://sgg.gov.ro/new/guvernare-transparenta-deschisa-si-participativa-standardizare-armonizare-dialog-imbunatatit-cod-sipoca-35/